Exposanten verheugd over goede verkoop, positieve discussies en veel nieuwe internationale klantcontacten. Bezoekers zeer tevreden over het beursaanbod. Dit meldt Messe Düsseldorf hedenmiddag.
Na negen dagen boot 2024 kan de boot- en watersportbranche een positief oordeel vellen over de beurs. “We hadden veel nieuwe contacten op onze stands en konden veel deals sluiten. De juiste bezoekers zorgden voor zeer goede verkoopcijfers, zowel in de bootsector als voor motoren, boards, duikuitrustingen en accessoires. boot 2024 vormde de perfecte start van het seizoen”, legt exposantenwoordvoerder en beursvoorzitter Robert Marx uit.
Ondanks zeer moeilijke omstandigheden – van de komst van het winterweer tot stakingen – bewijst boot Düsseldorf opnieuw zijn uitstekende internationale reputatie in de branche. Dienovereenkomstig is CEO & President van de Messe Düsseldorf Wolfram Diener zeer tevreden met het positieve resultaat van de beurs: “Met 214.000 bezoekers uit 120 landen hebben we een goed resultaat bereikt en kunnen we meer dan tevreden zijn in deze uitdagende tijden. Klanten en exposanten hebben hier een uniek platform om te netwerken. Het is geweldig, we waren opnieuw in staat om de leidende positie van boot Düsseldorf te ondersteunen met een inspirerende zakelijke sfeer in de beurshallen. Ik wens onze exposanten een goed zakelijk jaar 2024.”
boot Düsseldorf slaagde erin om zowel het aandeel van de handelsbezoekers (van 18% naar meer dan 21%) als de internationaliteit van haar klanten (van 23,7 naar 34,3%) te verhogen en het is de enige watersportbeurs ter wereld die mensen uit alle continenten aantrekt. De meeste bezoekers waren geïnteresseerd in zeiljachten (42%), gevolgd door motorbootfans (38,2%), duikers (27%), charteraars (11,7%) en surfers (9,8%). Bootkleding en reizen waren echter ook erg in trek op de boot en bleken erg populair bij 25,7% (bootkleding) en 19,4% (reizen). Een hoog percentage (94%) van de bezoekers was zeer positief over het showprogramma.
De cv van de exposanten ondersteunt deze evaluatie:
Hans Roeland vat het beurssucces voor Sea Ray samen: “Eén blik op onze stand zegt meer dan duizend woorden! Hij stond bomvol! We hebben uitstekende zaken gedaan en nieuwe klanten geworven tijdens de hele beurs Boot 2024. We konden bezoekers interesseren voor onze stand en veel deals sluiten.”
Hanjo Runde, CEO HanseYachts: “We waren in staat om veel nieuwe producten te presenteren op boot Düsseldorf. We waren overweldigd door de stormloop van meer dan 10.000 bezoekers op onze zeil- en motorjachten en onze bezoekers genoten net zoveel van de boot als wij.”
Simon Clare, Executive Director Marketing Princess Yachts:
Düsseldorf is de perfecte kickstart van het bootjaar. Het is de grootste show op de maritieme kalender en ook een van de meest aansprekende showcases voor de industrie en we waren verheugd om daar dit jaar aan bij te dragen met een van de sterkste line-ups die we ooit op de show hebben gehad. Met vier van onze grootste modellen in een line-up van acht boten, hadden we bijna 600 voet aan Princess-modellen te zien. We waren ook erg trots om het grootste schip op de show te hebben met de X95 die haar showdebuut maakte. Omdat het de eerste show van het jaar is, is de boot vaak een goede barometer voor hoe de markt de rest van het jaar zal presteren en we zijn zeker bemoedigd door de drukte op de Princess-stand en door de kwaliteit van de gesprekken die we hebben gevoerd. Zowel de verkopen die op de show zijn afgerond als het aantal gesprekken dat later wordt voortgezet, bevestigen dit, dus we zijn optimistisch voor het komende jaar. Het is altijd een spectaculair evenement voor zowel bezoekers als exposanten en dit jaar was zeker geen uitzondering.
Michael Müller, CEO Bavaria, bericht over een zeer goed verloop van de beurs: “Wij zijn vooral tevreden over de hoge bezoekersfrequentie op onze beide stands in Halle 1 voor motorboten en in Halle 16 voor zeilboten, maar ook over de zeer positieve feedback dat wij de bezoekers van de boot 2024 naar onze jachten hebben gestuurd. We hebben de beurs ook gebruikt om ideeën uit te wisselen met onze leveranciers en nieuwe contacten uit de jachtindustrie. Wij danken de Messgesellschaft en het team van de boot in Düsseldorf voor de professionele organisatie en hopen dat we na de komende twee beursdagen in Düsseldorf in het jaar 2024 nog meer succes zullen hebben.
Mathis Kaufmann, productmanager bij MARES: “Voor MARES is boot over het algemeen belangrijk om ons huidige assortiment en nieuwe producten te presenteren. We kunnen ook veel vragen over onze nieuwe producten beantwoorden, vooral voor vakbezoekers. We konden boot 2024 gebruiken als een zeer goed podium voor ons 75-jarig bedrijfsjubileum.”
Stefan Frauscher, Managing Director van Frauscher Bootswerft: “Dankzij twee wereldpremières en de trend naar elektromobiliteit kunnen we terugkijken op een zeer succesvolle boot 2024.”
Patric Polch, Managing Director van boote polch GmbH: “We zijn zeer tevreden met het resultaat. boot Düsseldorf is vooral belangrijk omdat deze beurs het watersportseizoen aftrapt en dankzij de enorme media-aanwezigheid enorm veel mensen aanspreekt. De mix van bezoekers op de beurs past perfect bij ons productassortiment – naast veel belangrijke binnenlandse klanten was er ook een hoge mate van internationaliteit merkbaar. Tegelijkertijd merkten we dat de expertise van de klanten extreem hoog was en de kwaliteit van de discussies eersteklas. We registreerden veel meer vraag op boot 2024 dan in het voorgaande jaar. Vooral in het weekend was het druk, maar ook doordeweeks mochten we veel goed geïnformeerde watersporters uit Duitsland en vele Europese landen verwelkomen.”