Op 1 april viert Kuiper Verzekeringen haar 75-jarig jubileum. Een bijzondere gebeurtenis om stil bij te staan. Een feest voor klanten, medewerkers en relaties zit er dit jaar helaas niet in en wordt verplaatst naar een ander moment. Dat deze mijlpaal zal worden gevierd staat buiten kijf maar dan moet de wereld wel wat versoepeld zijn met meer mogelijkheden.
Jacco Kuiper, de derde generatie Kuiper, had niets liever gewild dan een groot feest voor klanten, medewerkers en businessrelaties. Hij vertelt enthousiast dat er mooie plannen lagen voor het jubileumjaar maar dat deze vanwege de coronamaatregelen zijn uitgesteld. Dit jaar geen feest maar wel een moment om terug te kijken op de afgelopen 75 jaar. Zij zijn enorm trots op het familiebedrijf! 75 jaar geleden is de basis gelegd van één van de grootste en zelfstandige assurantiekantoren van Noord-Nederland. Door de jaren heen hebben zij een enorme groei doorgemaakt, ooit begonnen met 8 medewerkers en inmiddels uitgegroeid tot 85 medewerkers.
Authentiek in een veranderende markt
Het is best bijzonder om na 75 jaar nog steeds zelfstandig en onafhankelijk te zijn. De verzekeringsmarkt wordt al jaren geconfronteerd met grote veranderingen. Het is dan ook onvermijdelijk dat er binnen nu en tien jaar kleine verzekeringskantoren zullen verdwijnen. De markt consolideert en de richtlijnen worden steeds strenger. De verzekeringsbranche is hierdoor sterk onderhevig aan overnames. Dit is een logisch gevolg, want grotere organisaties delen kennis, hebben minder overhead en kunnen efficiency voordelen doorvoeren. Kuiper Verzekeringen ziet dit in heel Nederland gebeuren en toch kiezen zij voor een andere (groei)strategie. Zij streven naar een nóg klantgerichtere organisatie, die excelleert in persoonlijk contact. Wellicht een tikkeltje eigenwijs, maar dat past bij Kuiper Verzekeringen. Authentiek en betrokken met passie voor hun vak.
Kuiper dna
Ondanks hun groei in de afgelopen jaren, zien zij dagelijks in de organisatie terug dat de klant echt koning is. Jacco vertelt: ‘Mijn vader, die onlangs kwam te overlijden, heeft het bedrijf op zijn eigen wijze manier groot laten worden. Met één belangrijk kenmerk, ken je klant. Zijn dna is nog steeds diep geworteld binnen de organisatie en heeft een stempel achter gelaten bij onze medewerkers’. De medewerkers beseffen dat hun klanten er direct baat bij hebben als zij het werk goed doen. Beter in één keer goed dan twee keer half. Kuiper Verzekeringen zijn betrokken bij iedere klant, geloven in de mens achter de klant, met ieder zijn eigen verhaal en passie.
Kuiper Verzekeringen B.V.
Kuiper Verzekeringen B.V., opgericht in 1946, behoort met meer dan 85 medewerkers tot de grotere assurantiekantoren in Noord-Nederland. Sinds de jaren zeventig heeft Kuiper Verzekeringen, als gevolmachtigde van een aantal grote verzekeringsmaatschappijen, onder eigen naam diverse verzekeringsproducten ontwikkeld. Zo genieten zij nationale bekendheid bij eigenaren van pleziervaartuigen en klassieke auto’s, maar is Kuiper Verzekeringen B.V. ook zeer actief op de MKB-markt.
Kijk voor meer informatie op www.kuiperverzekeringen.nl