De eerste Proton 28S is in aanbouw. Begin van het jaar startte Proton Yachting met de engineering van deze eerste Proton 28S. In juni is de bouw van het eerste casco gestart. En inmiddels is ook al een tweede exemplaar van de Proton 28S vanaf tekening verkocht.
De nieuwe aluminium sporttender heeft een prestatiegericht ontwerp met een elegante uitstraling en zit vol innovaties. “Een schip voor de perfectionist,” zo presenteert de werf haar nieuwste model. De 28S is grotendeels gelijkwaardig aan de 28L. Het grootste verschil is echter te vinden in de plaatsing van het stuurwiel en daarmee de positie van de schipper. De 28S heeft haar stuurwiel in het voorschip gelijk achter het windraam. Dit geeft veel comfort bij sportiever vaargedrag en varen op open water. Daarbij heeft de nieuwe 28S een uiterst efficiënt onderwaterschip en is ze geschikt voor zowel de binnenwateren als het kustwater.
Standaard is de boot ingedeeld met een riant zonnedek, een gezellige en grote kuip met functioneel keukenblokje, een cabine met twee slaapplaatsen, een royale opbergruimte en een afsluitbaar toilet. De zelflozende kuip bestaat uit twee niveaus: het voorste gedeelte is verlaagd zodat men ook staand kan sturen zonder extra veel hinder te hebben van de wind.
Bij deze eerste Proton 28S pakt de werf direct uit. Bouwnummer 1 wordt namelijk uitgerust met mooie opties zoals C-Zone digitale bediening voor de accessoires en een geruisloos boeg- en hekschroefsysteem met joystick-bediening. Daarbij wordt ze voorzien van hoogwaardige jachtlak en komt er een 170 Pk sterke Mercury inboardmotor in. In de tweede verkochte Proton 28S wordt zelfs een nog sterkere motor van 270 Pk ingebouwd.
Meer informatie is te vinden op www.protonyachting.nl