Orange Yachting uit Sassenheim is dealer van de Italiaanse Anvera jachten. Op 10 mei jl. was Okke Hooites van Orange Yachting aanwezig bij de introductie van de nieuwe Anvera 48 op de openingsdag van de tweede Versilia Yachting Rendez-vous, in Viareggio, Italië.
De Anvera 48 is een volledig in carbon gebouwde high tech powerboat van 14,50 meter lang en met een maximale breedte van 4,91 meter. Het innovatieve jacht wordt gekenmerkt door twee speciale vleugelvormige stijlen die van het kajuitdak via de stuurstand doorlopen naar het dak en de geïntegreerde luchtinlaat in het dak.
Spectaculair is het achterdek; de kuipwanden zijn neerklapbaar waardoor het achterschip transformeert tot een beach-club van indrukwekkende afmetingen. De bouwers spelen hiermee in op de grotere behoefte het water ‘echt te beleven’. Net als bij de Anvera 55 is de Anvera 48 een technologisch hoogstandje waardoor het jacht opzienbarende prestaties levert en een nieuwe manier van vaarbeleving biedt.
Design
Het jacht is getekend door Aldo Drudi. Bij het design van het jacht had hij een sterke focus op functionaliteit. De gerealiseerde functionaliteit komt onder andere tot uiting in het multifunctionele achterschip, het zonnebed van 3,5 m² en de royale afmetingen van de eigenaars hut. Door gebruik te maken van sobere elegante lijnen kwam hij tot een sportieve en toch harmonische boot met diverse innovatieve details. “Ik begon met het ontwerpen van de Anvera, denkend aan een elegante en zeer snelle dolfijn. De romp is ontwikkeld op basis van hydrodynamische eigenschappen en de bovenbouw van de Anvera is sterk beïnvloed door de aerodynamica. We hebben schoonheid en snelheid samengevoegd tot een veelzijdig en innovatief product, ideaal voor degenen die – zoals ik – de liefde voor snelheid door hun aderen hebben lopen,” Aldus Aldo Drudi, Anvera’s top designer.
Carbon
Met de Anvera 48 heeft LG-Yacht opnieuw zijn innovatieve filosofie toegepast door het jacht volledig in koolstofvezel (carbon) te bouwen. Veel van de nieuwste generatie high-tech producten zoals vliegtuigen, Formule 1 auto’s en windturbines worden van koolstofvezel gebouwd. Ten opzichte van de traditionele glasvezel constructies hebben koolstofvezel constructies een grotere weerstand en zijn ze een stuk lichter.
De voordelen van het bouwen een boot in koolstofvezel zijn dat de boot efficiënter (zuiniger) vaart, minder vervuilt en dat er gebruik kan worden gemaakt van innovatieve ontwerpvormen. Kortom een milieuvriendelijke high performance boot.
Meer informatie is verkrijgbaar via www.orangeyachting.nl