METSTRADE lanceert een nieuwe online community; een aanvulling op de jaarlijkse driedaagse METSTRADE Show. Het platform is 365 dagen per jaar beschikbaar om bedrijven en belanghebbenden met elkaar in contact te brengen en nuttige informatie over de laatste ontwikkelingen in de industrie te delen, op dezelfde manier als waarop dat gebeurt tijdens de show in Amsterdam. Het is tevens een bijzonder waardevol instrument bij de voorbereiding op het zakendoen en netwerken tijdens de METSTRADE Show en het verdiepen van de contacten die daar gelegd worden.
Leden van de nieuwe METSTRADE Online Community kunnen netwerken en blijven het hele jaar door op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en innovaties van de maritieme industrie. Ze kunnen ideeën, inzichten en succesvolle initiatieven uitwisselen met vakgenoten en ondertussen leren van collega’s van over de hele wereld.
Door contact met gelijkgestemde professionals leren deelnemers meer over de uitdagingen en kansen binnen de industrie en kunnen zij hun eigen inzichten met betrekking tot relevante onderwerpen delen. De online community biedt een nieuwe manier om samen te werken, gemeenschappelijke problemen op te lossen en verbeteringen in de industrie door te voeren. Gebruikers staan in het middelpunt en krijgen meer dan ooit tevoren toegang tot informatie, een wereldwijd netwerk en ideeën. Aansluiten bij de community is heel eenvoudig via METSTRADE.com.
Content die via de online community gedeeld wordt is heel divers en kan bijvoorbeeld betrekking hebben op informatie over aankomende producten of diensten, onlangs opgeloste of nog steeds spelende uitdagingen, onderzoek, white papers, nieuwsartikelen, interviews en informatieve of inspirerende media, zoals video’s. Gebruikers die hulp nodig hebben bij het bewerken van hun content kunnen deze eenvoudigweg doorsturen naar het METSTRADE Online Community team voor afwerking en uploaden.
In de maanden voorafgaand aan de officiële lancering is al een aanzienlijke hoeveelheid content geüpload door partijen zoals Royal Huisman, 3A Composites, ICOMIA, Global Superyacht Forum, IBI en Marina World. “De METSTRADE Online Community biedt een fantastische kans om onze kennis van de maritieme composietmarkt te delen en een bijdrage te leveren aan de verdere ontwikkeling daarvan,” zegt Eric Gauthier, directeur Global Key Accounts bij 3A Composites Core Material. “Wij dragen graag bij aan de groei van deze dynamische markt”.
“Wij zijn erg enthousiast over de toevoeging van de METSTRADE Online Community aan het METSTRADE platform,” voegt Irene Dros, METSTRADE maritiem domeinmanager van RAI Amsterdam, hieraan toe. “Het is een innovatief nieuw element dat de sector een scala aan uitgebreide informatie biedt, evenals een unieke kans om kennis vanuit de hele industrie te delen en de mogelijkheid om 365 dagen per jaar contact met elkaar te houden. Wij hebben alle vertrouwen in de online community als aanvulling op en ondersteuning van de jaarlijkse METSTRADE Show in Amsterdam, en als nuttig, permanent platform buiten de beursperiode.”
METSTRADE 2016 vindt plaats van 15 tot en met 17 november in RAI Amsterdam.
Lees meer over de beurs op www.metstrade.com