Watersporters die op zoek zijn naar een nieuwe boot, kunnen voortaan ook terecht op de website van HISWA Vereniging, de brancheorganisatie van de watersportindustrie. Op www.hiswa.nl stonden al gebruikte boten die HISWA-leden te koop aanbieden. Nu staat ook het aanbod van nieuwgebouwde boten online. Daarmee is hiswa.nl de complete gids voor het zoeken en vinden van boten in Nederland.
Van het bij elkaar brengen van vraag en aanbod, profiteren zowel watersporters als watersportbedrijven. (Potentiële) watersporters hebben via hiswa.nl snel en makkelijk toegang tot het actuele aanbod van boten die in Nederland te koop zijn. Zoeken kan op verschillende manieren: op nieuw of gebruikt, merk, soort, prijs, lengte, diepgang, bouwjaar, categorie of materiaal. Uiteraard kent elke boot een uitgebreide omschrijving en zijn er foto’s en/of filmpjes beschikbaar.
Continu nieuw aanbod
De website is altijd actueel: elke dag komen er gebruikte én nieuwe boten bij. V-Yachting biedt op dit moment het duurste gebruikte jacht aan: de Latitude van 17,5 miljoen euro. De goedkoopste nieuwe boot is een RIB Mercury Dinghy200 van 450 euro.
Op de website staan alleen bootadvertenties van bedrijven (HISWA-leden), niet van particulieren. HISWA-bedrijven bieden watersporters optimale zekerheid en duidelijkheid. Ze hanteren de HISWA Algemene Voorwaarden die in samenwerking met ANWB en Consumentenbond zijn opgesteld. Watersporters die zakendoen met een HISWA-bedrijf, kunnen zorgeloos varen. Consumenten vinden op www.hiswa.nl uiteraard ook alle andere relevante informatie over het kopen, onderhouden en keuren van een boot, zoals de HISWA Algemene Voorwaarden, de garantieregelingen en standaard koopovereenkomsten.
Doorstroom in de markt bevorderen
Het stimuleren van de markt en het promoten van de watersport zijn de achterliggende doelstellingen. “HISWA is hét merk in de watersport. De website van HISWA is daarom de meest logische plek waar informatie over de watersport en boten samenkomt. Met zowel de gebruiktebotenmodule als de nieuwebotenmodule – waarvoor we samenwerken met mediabedrijf YachtFocus – bieden we meerwaarde van het HISWA-lidmaatschap, ook aan de consument. We hopen hiermee de doorstroom in de markt te bevorderen”, aldus André Vink, directeur HISWA Vereniging.