Met een muisklik is gisterenmiddag de Welkom op het waterfilm van HISWA Vereniging officieel in première gegaan. Twee hoofdrolspelers uit de film deden dit samen met Geert Dijks, directeur van HISWA Vereniging. De film vormt samen met de Welkom op het water-stand op de HISWA te water, de eerste elementen van de nationale watersportcampagne, powered by HISWA.
Foto: Lancering van de film (v.l.n.r. Geert Dijks, Tom Beltman en Vincent de Jonge)
Deze campagne is hard nodig: er moeten meer watersporters komen. De watersport vergrijst en als de sector de handen niet ineen slaat, leidt dit tot een krimp van de markt. De wereld op het water biedt een totaal andere beleving dan de wereld van alledag. Dat is de boodschap die centraal staat in de Welkom op het water-campagne.
Centrale boodschap: elke watersport is dichtbij
De campagne is een belangrijk onderdeel uit het nieuwe HISWA Strategische Plan 2015-2017. In de campagne ligt de nadruk op het enthousiasmeren van nieuwe watersporters. Bijvoorbeeld jongeren die al varen of gevaren hebben met (groot)ouders, en gezinnen die wel eens meevaren met anderen of vroeger als kind gevaren hebben. Watersporten is fantastisch, verrassend, laagdrempelig, het is vaker dan mensen denken om de hoek, en er is voor elk budget wat wils. Dat is wat deze doelgroep in de film krijgt voorgeschoteld. Met als uiteindelijk doel dat ze de weg vinden naar de HISWA-bedrijven voor het kopen of huren van een nieuwe of gebruikte boot, kano of SUP, het nemen van een zeilles en het huren van een ligplaats.De film wordt ingezet als promo op bijeenkomsten, evenementen en social media.
Het filmpje is te zien op YouTube. Meer informatie op: www.welkomophetwater.nl.