Euroship Services heeft in december 2020 opnieuw een Luxe Motor 1700 te water gelaten. Het schip is zeer professioneel gebouwd en heeft ook een SI Europanummer, het officiële scheepsnummer in de Rijnvaart.
De nieuw gebouwde boot is 17 meter lang, 4.5 meter breed en heeft een diepgang van 1 meter. De doorvaarthoogte bedraagt 3.10 meter. De eigenaar is een Nederlandse schipper die actief is in de binnenvaart. Hiermee zal de gloednieuwe Luxe Motor veel in en rondom Amsterdam varen.
Veelzijdige Luxe Motor
Bijzonder aan de Luxe Motor schepen is de uitzonderlijke combinatie van een nostalgische uitstraling en hedendaags comfort. Het karakteristieke van ’toen’ is samengevoegd met de techniek van ‘nu’. Daarbij zijn de schepen ten opzichte van vroeger een stuk langer, waarmee er meer leefruimte ontstaat. Ook zijn er meer ramen in de hedendaagse Luxe Motor verwerkt, wat zorgt voor extra lichtinval en goed uitzicht. Hiermee is dit type schip bijvoorbeeld ook zeer geschikt voor een overwintering in Zuid-Frankrijk of voor lange reizen over de Europese binnenwateren.
Klassiek schip in moderne en uitvoering
Euroship Services is al ruim twintig jaar specialist in het bouwen van de Luxe Motor schepen. Inmiddels heeft de werf in Heerewaarden er al zeker 150 gebouwd, in diverse formaten. Geen van deze schepen is ‘standaard’. Door de eigen inbreng van de eigenaren is namelijk elke boot uniek. “We hebben geen enkele exacte kopie gemaakt. Uiteraard zijn er wel gelijkende schepen, maar dan is de indeling weer anders,” aldus Kees en Glenn Cornelissen van Euroship Services. “Speciale wensen ten aanzien van de techniek, indeling en extra’s zoals een autogarage zijn altijd bespreekbaar. Door de vele ervaring weten we goed wat wel en niet kan en welke invloed dit zou hebben op de bouwduur en -kosten.”
Euroship Services maakt offertes op voor een snijpakket, een casco, een technisch vaarklaar schip of een compleet afgebouwd schip.
Meer informatie is te vinden op www.euroshipservices.nl