Mulder Shipyard heeft een order getekend voor de bouw van de eerste Mulder Favorite 1700. Er is begonnen met de naval architectuur van de volledig aluminium Favorite en medio februari 2015 zal de cascobouw starten. De 17.50 meter lange Mulder gaat varen in Nederland en wordt naar verwachting opgeleverd in het voorjaar van 2016.
Het model van de Favorite 1700 is in lijn met de Favorite 1500, een doorontwikkeld model waarbij alle unieke features van de eerdere Favorite jachten zijn samengevoegd. De klassiek gelijnde Mulder Favorite 1700 is ontwikkeld in nauwe samenwerking met Guido de Groot Design en Vripack Naval Architects.
De lay-out van de karakteristieke Favorite 1700 met herkenbare, retro lijnen, is volledig geoptimaliseerd en zeer efficiënt ingedeeld met drie hutten, twee badkamers en een open keuken met een ontbijthoek. De schuifpui met elektrisch zakraam in de stuurhut met elektrisch schuifdak, geeft toegang tot de zeer ruime open kuip waar met familie en vrienden genoten kan worden van het buitenleven. De tenderberging in het achterschip biedt plaats aan een tender van drie meter lang welke te water wordt gelaten door middel van een ‘tender slide’.
De Mulder Favorite 1700 heeft een prachtige rondspant romp en wordt aangedreven door twee motoren, goed voor een topsnelheid van 22 knopen. De extra sprayrails onder water en de speciale geluid- en vibratie isolatiematerialen, verhogen het vaarcomfort van de Favorite 1700. De Favorite 1700 is CE-A gecertificeerd en heeft een elektrisch klapbare mast voor een doorvaarthoogte van 3.40 meter. Deze extreem zuinige en zeer stabiele Favorite is ontworpen voor het hele gezin en vanzelfsprekend voorzien van alle luxe die je nodig hebt. Het is een ideale day-cruiser maar zeker ook geschikt voor langer verblijf aan boord op zowel binnenwateren als op open zee.