Overtuigd van het succes pakt Babro Yachting met het nieuwe model meteen groots uit. Niet schoorvoetend met een 10 of 11 meter, maar meteen met volwassen lengte van 13 meter. In combinatie met de breedte van 4,40 meter en de bijna rechte steven, mag deze nieuwe telg van Babro dan ook een ruimtewonder worden genoemd waar drie hutten met twee sanitaire ruimtes tot de mogelijkheden behoren. Mogelijkheden zijn er te over. Het motorjacht kan vrijwel volledig naar eigen wens worden ingedeeld.
De bijna rechte steven, we noemden het al, is één van de kenmerken van de Babro Tridente 1300. Een andere is het dak dat boven naar alle zijden afloopt, ronde hoeken heeft, overal oversteekt en achter zelfs het grootste deel van de kuip beschermt tegen zon en regen. Bijzonder fraai en functioneel zijn de vele raampartijen waar die in de salon het meeste opvalt. Deze valt iets terug en dat ziet er vooral achter bij de scheiding tussen salon en kuip erg fraai uit. De salonramen zijn geplakt en hebben slechts twee raamstijlen waardoor je rondom panoramisch zicht hebt. Voeg hier aan toe de schuifpui naar de kuip en het schuifdak en je hebt binnen een zee aan licht. Dat geldt ook benedendeks en in het voorste deel van het schip. Dit door de lange rompramen aan beide zijden, de langsramen in de opbouw voorin en de drie luiken in dat deel van het motorjacht. Leuk bedacht trouwens is dat de rompramen en die in de opbouw een tegengestelde vorm hebben. Chic is de roestvast stalen stootrand onder het boeisel ter hoogte van het gangboord en de brede roestvast stalen stootrand die rondom het zwemplatform doorloopt tot voorbij het begin van de salon. Aan boord stap je het best via dit zwemplatform waar je met een paar treden aan bak- op stuurboord de kuip en het gangboord betreedt.
De kuip en de salon met daarin de kombuis zitten op hetzelfde niveau. Zoals gezegd is binnen bijna alles mogelijk. Alleen een eigenaarshut met een badkamer als thuis en een separate toiletruimte, één gastenhut of twee, een meevaardersbank of liever een dinette of een langere kombuis, een L-bank en/of losse fauteuils, veel is mogelijk. Ook voor wat de betimmering aangaat, dit kan in teak, maar ook in moderne designmaterialen als HPL. Verder is er natuurlijk een andere motorisering dan de standaard 110 pk Volvo Penta mogelijk en kan er gekozen worden voor een longtop waarmee de kuip volledig overdekt is.
Lees er meer over de werf op www.barbo.nl