Begin januari is met het live gaan van Vesselbay.com een innovatief internationaal online verkoopplatform voor vaartuigen gelanceerd dat efficiënte verkooptrajecten bewerkstelligd. Middels een geavanceerd, en tegelijkertijd gebruiksvriendelijk, digitaal onderhandelingsplatform brengt Vesselbay.com op internationale schaal verkopers en kopers van vaartuigen, onzichtbaar voor derden, bijeen.
Het werkt als volgt: een particuliere of zakelijke verkoper adverteert een jacht of schip op Vesselbay.com. Een potentiële koper brengt online, via de Vesselbay.com website of App, een onzichtbaar bod uit op het vaartuig. De verkoper wijst het bod af, doet een tegenbod of accepteert het bod. Wanneer de verkoper het bod accepteert wordt de desbetreffende bieder aan de verkoper geïntroduceerd. Na de voorlopige, overigens niet-bindende prijsovereenstemming, hebben partijen zestig dagen de tijd voor inspectie, keuring en proefvaart. Omdat de verkoper en de potentiële koper beginnen met een voorlopige prijsovereenstemming zijn er geen overbodige bezichtigingen of valse verwachtingen ten aanzien van de uiteindelijke verkoopprijs.
“Na meer dan 22 jaar ervaring met jachtmakelaardij, verkoop van gebruikte jachten en schepen, online inschrijvingen voor superjachten, bootadvertentie websites, vrijwillige veilingen en onderhandse verkopen, constateer ik dat de gebruikte-botenmarkt verandert. Zo ook de specifieke wensen en verwachtingen van zowel verkopers als kopers van jachten en schepen. Er is meer behoefte aan wereldwijde, interactieve en discrete verkoopkanalen naast de bestaande online en offline kanalen met statische advertenties en verkoopinformatie. Dat heeft uiteindelijk geleid tot de ontwikkeling van Vesselbay.com, het alternatieve biedpodium voor jachten om wereldwijd kopers te traceren en te prikkelen,” legt Dimitri de Laat oprichter van Vesselbay.com uit.
Meer informatie op www.vesselbay.com