Brandstofvoorschriften om schadelijke emissies te verkleinen en een groeiende vraag naar diesel heeft als resultaat dat steeds meer bio-diesel zijn weg vindt in het brandstofcircuit. Het toenemende gebruik van dit type diesel zorgt echter voor een aantal problemen met watervervuiling in deze diesel. Vervuilde brandstof kan enorme schade veroorzaken aan dieselmotoren, zo meldt Rick Hilckmann van Nordic Marine.
Hilckmann waarschuwt met name voor het gebruik van bio-diesel bij de laatste generatie dieselmotoren met hogedruk brandstofinspuitingsystemen. Hilckmann: “Bio-diesel bevat meer water dan petro-diesel. Water in de diesel is de grote veroorzaker van serieuze problemen en tast de betrouwbaarheid van de dieselmotor aan. Als de omgeving temperatuur stijgt zal door condensatiewater vrij komen uit het brandstof en naar de bodem van de brandstoftank zinken. Vrij water kan een enorme schade veroorzaken aan uw brandstofsysteem en motor.”
Nordic Marine draagt een oplossing aan: brandstofreiniger MLS Fuel Purifier (MFP). Hilckmann: “MFP verwijdert water en andere verontreinigers van zelfs de smerigste en meest vervuilde brandstof. De MFP brandstofreiniger treedt op als eerste lijn vuil en water verwijderaar en verwijdert sludge, water en zand en zorgt ervoor dat de brandstoffilter ongehinderd zijn werk kan doen. Als de MFP brandstofreiniger gemonteerd is naast een traditionele brandstof/waterafscheider zullen deze samenwerken en zorgen dat uw motor beschermd is tegen water en vuil. De MFP verwijdert 99% van het water en 95% van de sludge veroorzaakt door bacteriën en andere vervuiling. Dit moet zorgen voor schonere uitlaatgassen en een langere levensduur van de motor en het brandstoffilter.”
Prijzen vanaf € 580,= incl BTW.
Verkrijgbaar bij diverse watersportbedrijven, watersportwinkels of www.nordicmarine.nl