De watersportbranche zit in de lift. Zowel nieuw als gebruikt worden meer boten verkocht en men geeft ook weer meer geld uit aan het onderhouden van de boot. Ook bij landelijk pechhulpverlener Botenwacht Nederland groeit het aantal leden gestaag.
Om de kwaliteit van de pechhulp te bewaken, heeft Botenwacht dan ook weer méér regionale steunpunten aan het landelijke netwerk toegevoegd. Steunpunten zijn mobiele servicebedrijven, die 7 dagen in de week, technische assistentie verlenen, aan leden van Botenwacht, die onderweg met pech zijn gestrand. Op dit moment zijn 41 servicebedrijven door heel Nederland aangesloten bij Botenwacht Nederland.
“Zowel in Groningen, Drenthe, Utrecht, regio Amsterdam als Noord Holland hebben we extra steunpunten aangesteld. Onze leden verwachten 7 dagen in de week en binnen 24 uur service op locatie als ze onderweg zijn gestrand en die service willen we ook kunnen blijven verlenen als ons ledental, zoals nu, fors groeit,” aldus Mick Eijsten van Botenwacht Nederland. “Met de extra steunpunten zijn we bijna op het niveau wat we willen. Voor de piek in de bouwvakvakanties willen we nog uitbreiding in het oosten van het land en in Friesland maar dat gaat zeker lukken. Op dit moment zijn we al in gesprek met serieuze servicebedrijven die zich aan willen sluiten bij Botenwacht maar geïnteresseerde partijen mogen ons altijd benaderen.”
Botenwacht Nederland is sinds 2003 de enige pechhulporganisatie voor de pleziervaart met een dekking in heel Nederland en werkt samen met professionele meldkamers en regionale servicepartners. Meer informatie vindt u op www.botenwacht.nl