De Algemene Ledenvergadering op zaterdag 21 november stond in het teken van vooruitgang en vernieuwing. Thema’s waar het Watersportverbond het afgelopen jaar hard aan heeft gewerkt middels het project “Bereiken en binden watersporters”.
In het jaarplan komen de belangrijkste thema’s voor komend jaar naar voren. Met de activiteiten voor 2016 wil het Watersportverbond groeien tot de bond die alle (watersport) disciplines in Nederland vertegenwoordigt en de belangenbehartiger die zich dagelijks inzet voor het borgen van het toervaartnet. Daarbij wordt er ook gewerkt aan hogere tevredenheid van de leden, meer volgers en likes, meer aangesloten watersportorganisaties, een grotere instroom met behulp van de Otterclub, meer veiligheid op en rond het water, meer inkomsten, meer goed georganiseerde wedstrijden en meer verbinden en samenwerken.
Afgelopen jaar is het Watersportverbond het traject benadering en binding watersporters ingestapt. De aanleiding hiervoor is de stijgende sportparticipatie tegenover een dalend aantal lidmaatschappen op verenigingen. De verhoudingen tussen instellingen en individuen verandert, het ledenaantal daalt jaarlijks met 2,5%. Daarnaast tonen ook andere inkomstenbronnen een neergaande lijn. Daar moet in 2016 verandering in komen middels een nieuw plan dat drie fases kent: bereiken, kennen en binden.
Bereiken
Met doelgroepgerichte communicatie via twee websites, een intensievere samenwerking met de ANWB en de introductie van een nieuwe vaarapp moeten de watersporters bereikt worden.
Kennen en binden
Na het bereiken probeert de bond haar doelgroep nog beter te leren kennen. Met name aan de jeugd wordt veel aandacht geschonken. Kennis van de doelgroep stelt de bond in staat om de doelgroep aan hen te (ver)binden en producten en diensten aan te bieden die aansluiten op hun wensen.
Leest u het volledige verhaal op www.watersportverbond.nl