De intensieve en inhoudelijke samenwerking tussen de sponsoren en SAIL Amsterdam 2015 is bekroond met de SponsorRing 2015 in de nieuwe categorie ‘Gesponsorde’. Dit werd vanavond bekendgemaakt tijdens de prijsuitreiking in de Kromhouthal in Amsterdam. De SponsorRing is de jaarlijkse prijs voor de beste sponsorcases in Nederland. De jury heeft extra belang gehecht aan de structurele en vernieuwende samenwerking tussen de sponsoren onderling en hun gezamenlijke relatie tot de gesponsorde.
Dank aan hoofdsponsoren
“Dit is een geweldige erkenning voor de bijdrage van onze sponsoren aan het succes van SAIL Amsterdam 2015,” aldus directeur Erwin van Lambaart van SAIL Event Partners. “We zijn Staatsloterij, Delta Lloyd, KPN, TMG, ING en Gemeente Amsterdam enorm dankbaar. Niet alleen voor hun financiële bijdrage maar juist ook voor hun passende en verrijkende activiteiten die SAIL Amsterdam gemaakt hebben tot wat het nu is: Het grootste en meest bezochte nautische event ter wereld. De echt geïntegreerde en meer toekomst gerichte sponsorpropositie blijkt aan te slaan. SAIL Amsterdam was met de vijf thema oceanen niet alleen een spiegel naar het verleden, maar bood alle gasten ook een venster op de toekomst. En daar willen vooroplopende sponsoren zich graag aan verbinden. Zo werd SAIL Amsterdam 2015 een ongekend succes voor alle partijen.”
“Alle bezoekers en zakelijke gasten een onvergetelijke herinnering meegeven. Dat was het doel van Stichting SAIL Amsterdam. Ook willen we dat SAIL voor iedereen gratis toegankelijk is en blijft. Dat is zonder onze hoofdsponsoren en overige partners niet mogelijk. 2,3 miljoen bezoekers hebben zo gratis kunnen genieten van SAIL en de aansprekende activiteiten van onze sponsoren. Ook de kruisbestuiving tussen onze sponsoren onderling is bijzonder te noemen. Door samen te werken en in te haken op elkaars activiteiten en communicatiekanalen heeft iedere sponsor op zijn eigen manier en passend bij de eigen doelstellingen het maximale uit zijn sponsorschap weten te halen,“ aldus Mitra van Raalten, directeur van Stichting SAIL Amsterdam. “Het is veelzeggend dat onze sponsoren deze inzending voor de Sponsorring hebben geïnitieerd.”
Nieuwe categorie ‘Gesponsorde’
De SponsorRing is de jaarlijkse prijs voor de beste sponsorcases in Nederland
Deze prijs was altijd exclusief voorbehouden aan sponsoren, maar dit jaar is er een nieuwe categorie ‘Gesponsorde’ toegevoegd. Niels Markensteijn, Stichting Sponsor Ringen: “De Stichting Sponsor Ringen wil ook een podium creëren voor de andere kant van sponsoring. Er zijn namelijk veel organisaties die met een creatieve en doordachte propositie één of meer sponsors aan zich weten te binden, en die dit partnerschap bovendien op een succesvolle wijze activeren.” SAIL Amsterdam 2015 was een van de vijf genomineerden in deze nieuwe categorie en mag zich nu dus winnaar noemen.
SAIL Amsterdam feliciteert ook de andere genomineerden in deze nieuwe categorie:
1% FairShare, Amsterdam City Swim, Ajax Sponsoring seizoen 2014/2015 en MOAM collective 2015.
SAIL Amsterdam 2015 is uitgeroepen tot winnaar in de categorie “Gesponsorde” van de SponsorRing 2015
Over SAIL Amsterdam 2015
SAIL Amsterdam 2015 vond plaats van woensdag 19 tot en met zondag 23 augustus en trok 2,3 miljoen bezoekers. SAIL werd voor het eerst georganiseerd in 1975 en is uitgegroeid tot het grootste gratis toegankelijke evenement van Nederland. SAIL Amsterdam 2015 werd georganiseerd door Stichting SAIL Amsterdam (SSA) samen met SAIL Event Partners (SEP).
In SEP hebben Stichting SAIL Amsterdam, Havenbedrijf Amsterdam en ACE Concepts & Events zich verenigd. SAIL Amsterdam 2015 werd mede mogelijk gemaakt door de Friends: Delta Lloyd, I amsterdam, ING, KPN, Staatsloterij en TMG.