Het was een mooi vaarseizoen voor de watersport en het team van Blue Water App heeft een druk seizoen achter de rug met veel groei en nieuwe ontwikkelingen. De Blue Water App is hard aan het uitbreiden in de havens, maar ook op camperplaatsen via de Camper Pay betaaloplossing voor camperaars.
Blue Water App + Camper Pay zijn de grootste betalingsdiensten voor de recreatiemarkt in Nederland en breidt volgend jaar verder uit in het binnen- en buitenland.
Investeringen
De verwachting is dat eind volgend jaar passanten en camperaars op meer dan 500 locaties met de telefoon kunnen betalen en daarom wordt er nu geïnvesteerd in het team en de systemen. De investeerders zien het groeipotentieel van de diensten en deze maand is er een succesvolle funding ronde gedaan waarmee het bedrijf in volle vaart wordt opgeschaald met de meest moderne technologie.
Ook heeft het team een waardevolle toevoeging gevonden in de vorm van Wesley die
acht jaar lang havenmeester is geweest in de jachthaven van Vlieland. In deze acht jaar heeft hij ervaring kunnen opdoen en snapt hij als geen ander de mensen in de havens. Als Marina Succes Manager zal hij zijn ervaring inzetten om havens te ondersteunen met Blue Water App.
Gemeente Den Haag
De gemeente van Den Haag koos ook voor de Blue Water App om de betalingen te ontvangen van passanten voor ligplaatsen en walstroomgebruik in de Voorhaven en Tweede haven in Scheveningen, waar een aantal jaren geleden de beroemde Volvo Ocean Race finishte. Het gemeentebestuur had verschillende aanbiedingen maar koos uiteindelijk voor Blue Water App omdat ze een economische oplossing zochten die aangepast kon worden voor de specifieke eisen van deze havens. De combinatie Blue Water App met ICY walstroom was een stuk voordeliger dan andere offertes en binnenkort kunnen de eerste passanten het liggeld en walstroom betalen met de telefoon. Steeds meer gemeentes ontdekken Blue Water App als een economische oplossing om haven- en camperplaatsgelden te ontvangen, maar ook om bijvoorbeeld liggelden te factureren voor boten en woonschepen van inwoners.
Mobiele oplossing
Dit jaar is Blue Water App actief geworden op 15 nieuwe havenlocaties. De meeste havens kiezen voor Blue Water App omdat ze een mobiele betaaloplossing zoeken, zonder dat er een nieuw havensysteem nodig is. Blue Water App werkt prima naast bestaande havensystemen en biedt een simpele oplossing om de drukte op het havenkantoor te verminderen in het hoogseizoen en ook havengeld te kunnen ontvangen als er even niemand op kantoor is. Zo kunnen passanten betalen vanaf de boot zonder de installatie van nieuwe havensoftware. Blue Water App kan binnen een uur aangezet worden op elke locatie voor de periode dat de haven open is. Daarna kunnen havens zelf kiezen of ze deze module willen uitbreiden met koppelingen met walstroom, sloten, slagboom, een reserveringssysteem en een betalingskiosk.
Kijk voor meer informatie op www.bluewaterapp.nl