Op 29 juni a.s. opent Boulevard Nautique Roermond (BNR) officieel zijn deuren. Deze drijvende showroom in de stijl van een jachthaven biedt fabrikanten en werven van luxe motor- en zeiljachten een exclusief verkooppunt om nieuwe en gebruikte jachten onder de aandacht te brengen van een groot publiek. Boulevard Nautique Roermond is gevestigd in Maashaven 4, op loopafstand van Europa’s grootste Designer Outlet. De verkoophaven heeft een toegang tot de Maas, waardoor geïnteresseerde kopers direct een proefvaart kunnen maken. Naast showroom is Boulevard Nautique Roermond volledig ingericht op het faciliteren van zakelijke evenementen.
Jachtbouwers en scheepswerven kunnen met één of meerdere ligplaatsen hun distributienetwerk voor nieuwe en/of gebruikte motor- en zeiljachten uitbreiden. De marketing, klantenservice en verkoop wordt daarbij verzorgd door Boulevard Nautique Roermond. Directeur Arie Drenth: “Wij hebben jarenlang ervaring in de sector en een grote passie voor jachten. In de bijzondere omgeving van onze boulevard begeleiden wij de potentiële kopers, vanaf de eerste briefing tot aan de levering. Dat hele traject nemen wij voor de fabrikanten en werven uit handen. Het is onze ambitie om van Boulevard Nautique Roermond de allereerste showroom met distributiepunt te maken waar nieuwe en jong gebruikte zeil- en motorjachten van vooraanstaande merken worden verkocht.”
Serviceportfolio
Naast de exclusieve ligplaatsen in de verkoophaven, omvat het serviceportfolio van Boulevard Nautique Roermond ook klantadvies- en ondersteuning, marketingmaterialen (vlaggen, vaandels), de voorbereiding en begeleiding van proefvaarten, VIP-leveringen met eventueel een shopping tour in het nabij gelegen Designer Outlet.
Virtuele haven
Arie Drenth: “Wij laten jachtdromen werkelijkheid worden. Ook online, want de zoektocht naar een droomboot begint bijna altijd op het internet. Naast onze fysieke haven hebben we op onze website www.boulevard-nautique-roermond.com een ‘virtuele haven’ gebouwd, waarop geïnteresseerden alle gestalde zeil- en motorjachten kunnen bekijken. De website biedt foto’s, videoclips en alle andere informatie die potentiële kopers nodig hebben in hun oriëntatieproces.”
Watersportbeurzen
Directeur Arie Drenth wil Boulevard Nautique Roermond ook positioneren als alternatief of aanvulling op de bekende grote watersportbeurzen. “Een ligplaats hier in de outdoor showroom van Roermond is financieel aantrekkelijker dan deelname aan beurzen. Bovendien ben je niet aan personeel gebonden, dat is namelijk onze zorg. Natuurlijk zijn beursexposanten ook welkom. Onze boulevard is ideaal voor aanbieders die graag een ‘tussenstop’ maken voorafgaand of na een beurs of tentoonstelling”, aldus Drenth.
Designer Outlet
Het werven van klanten gebeurt door het team van Boulevard Nautique Roermond via een mix van klassieke en digitale marketingkanalen. Daarbij wordt geprofiteerd van de directe nabijheid van het grootste Designer Outlet van Europa, met meer dan 200 winkels en ongeveer 6 miljoen bezoekers per jaar. Arie Drenth: “Wekelijks bezoeken gemiddeld 115.000 mensen het Designer Outlet. Daarnaast komen ook nog eens elke week 16.500 mensen naar het centrum van Roermond om te shoppen. Het is zeer aannemelijk dat een groot aantal van die bezoekers, veelal uit Duitsland, een ommetje maakt over onze boulevard.”
Strategische ligging
De ligging van Boulevard Nautique Roermond is in alle opzichten strategisch te noemen. De drijvende showroom ligt aan de Maasplassen, een populair watersport- en recreatiegebied. In een straal van 1,5 uur rijden met de auto wonen 22,5 miljoen mensen. Er zijn directe verbindingen naar de A52 (richting Düsseldorf, Keulen en het Ruhrgebied) en de A67 (Antwerpen, Eindhoven). Düsseldorf en Eindhoven liggen op slechts 30 autominuten: Keulen, Aken en Essen zijn binnen 60 minuten te bereiken. Ook per trein is Roermond goed bereikbaar: de bisschopsstad heeft een centraal station. Reizigers die van verder komen, bereiken Roermond via vliegvelden zoals Düsseldorf, Keulen, Weeze, Amsterdam, Eindhoven, Brussel en Maastricht.
Zakelijke evenementen
Bij de bouw van Boulevard Nautique Roermond is bij alles rekening gehouden met het faciliteren van premium evenementen zoals productlanceringen en modeshows. De oploopbrug is stevig uitgevoerd en begaanbaar voor auto’s, er is een presentatieplatform van 12×17 meter, een steiger (‘catwalk’) met een lengte van 140 meter en een loungedek op het drijvende verkoopkantoor.
Meer informatie op www.boulevard-nautique-roermond.com