Bij het inspecteren van een nieuwe of van de eigen boot, proberen we overal goed op te letten. Staat de boot nog strak in de lak? Hoe is het gesteld met de motor? En werkt alle elektronica nog naar behoren? Maar zeg eens eerlijk: heeft u ook wel eens goed naar de bootramen gekeken? TOPwindows bewijst dat kwaliteitsbootramen van belang zijn en zelfs het verschil kunnen maken. In de praktijk wordt namelijk steeds vaker duidelijk wat de kunststof profielen van TOPwindows onderscheidt van aluminium profielen. Het belangrijkste aspect? Géén condens en dat is een stuk comfortabeler varen.
Gezien op Boot Holland
Om die boodschap aan een breed publiek uit te dragen stond de leverancier afgelopen februari groots op Boot
Holland in Leeuwarden en later ook op de Belgian Boat Show in Gent. Commercieel directeur Folkert Roest is duidelijk over het succes op de beurzen: “Wij zijn laaiend enthousiast. In een paar weken tijd hebben we weer veel mensen kennis laten maken met de unieke eigenschappen van onze kunststof raamprofielen. De agenda van onze inmeter staat dan ook de komende weken vol en dat is natuurlijk fantastisch!”
Condensvrij
Net als de banden van uw auto, hebben ook raamprofielen niet het eeuwige leven. Met name slijtage en condensvorming kunnen vervelende gevolgen hebben. Immers: een paar druppels op de ramen en een klein plasje op de vensterbanken lijken onschuldig, maar kunnen in korte tijd schimmel, verwering of verrotting van het hout veroorzaken. Dat kan ook anders, laat TOPwindows ons zien. Gestart in
januari 2014 is dit een jong bedrijf, maar de medewerkers nemen jarenlange ervaring met zich mee en wisten na gedegen onderzoek het condensprobleem feilloos aan te pakken. De gepatenteerde
TOPwindows ramen voorkomen narigheid door ongewenst vocht en lossen
gelijk ook andere raamproblemen op.
Grote voordelen
De ramen zijn strak afgewerkt met een tegenlijst en zijn daarbij ook zeer eenvoudig te monteren door middel van een kliksysteem. De klant kan kiezen uit vijf kleuren voor de profielen en tegen een geringe meerprijs ook uit vijf tinten glas. Zowel enkele als dubbele beglazing is mogelijk en de fabrikant levert naast klapramen ook schuiframen. Met één profiel kan een wand van 4 tot 18 millimeter in dikte bediend worden. Daarbij zijn de ramen van TOPwindows door de Renolit behandeling UV- en zeewaterbestendig. Ook de hoge isolatiewaarde is prettig, hiermee kan namelijk flink worden gespaard op de stookkosten zonder dat de boot de behaaglijke warmte verliest. Voor het inmeten wordt er gebruik gemaakt van een digitaal 2D meetapparaat. Hierdoor hoeven er geen mallen gemaakt te worden en demontage van de oude ramen is niet nodig.
Nieuw in 2015:
voorgebogen ruiten
Met reeds meer dan 1.000 TOPwindows in de vaart, blijkt de vraag naar de kunststof profielen zeker niet gering te zijn. Ook de vraag naar gebogen bootramen neemt toe. Om hierin te voorzien is sinds januari 2015 de samenwerking met de Bootruitspecialist in Nieuwegein versterkt. “Gebogen bootramen kunnen niet altijd gemaakt worden van gehard glas. Het is dus ook een prachtige aanvulling dat we nu bijna alle voorgebogen ruiten kunnen leveren van gehard glas tot aan plexiglas. Hierdoor wordt het programma ook uitgebreid met onder meer gebogen windschermen, dakluiken en instapluiken.”
Meer innovatie op komst
En TOPwindows kijkt verder. Niet alleen wordt het dealernetwerk nationaal en internationaal uitgebreid, ook werkt het bedrijf steeds meer naar een totaalconcept: van offerte tot plaatsing of vervanging op elke locatie naar keuze. Sinds kort zijn er driekwart klapramen met dubbelglas leverbaar en dit jaar wordt zelfs gekeken naar de mogelijkheid om onder eigen naam een bijzonder dakraam te ontwikkelen. Roest: “Wij doen alles wat binnen ons concept mogelijk is, altijd met oog en oor voor de klant.”